کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پول پس‌انداز کردن می‌تواند به خواب بهتر کمک ‌کند


کد خبر : ۱۲۲۴۷۵پنجشنبه، ۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۹:۳۰۳۴۸۳ بازدید

طبق مطالعه‌ای که جامعه علمی دانشگاه بریستول انجام داد، پس‌انداز کردن ماهیانه حتی به مقدار کم، به آرامش افراد کمک می‌کند و باعث ...
پول پس‌انداز کردن می‌تواند به خواب بهتر کمک ‌کندپول پس‌انداز کردن می‌تواند به خواب بهتر کمک ‌کند

طبق مطالعه‌ای که جامعه علمی دانشگاه بریستول انجام داد، پس‌انداز کردن ماهیانه حتی به مقدار کم، به آرامش افراد کمک می‌کند و باعث می‌شود به آینده خوش‌بین‌تر باشند.

گزارشی جدید نشان می‌دهد که پس‌انداز کردن منظم می‌تواند کیفیت خواب را بهتر کند. 

طبق مطالعه‌ای که جامعه علمی دانشگاه بریستول انجام داد، پس‌انداز کردن ماهیانه حتی به مقدار کم، به آرامش افراد کمک می‌کند و باعث می‌شود به آینده خوش‌بین‌تر باشند. به گفته آن‌ها، سطح رضایت از زندگی افراد با درآمد پایین که به طور منظم پول پس‌انداز می‌کنند، به اندازه افراد ثروتمندی است که پس‌انداز نمی‌کنند.

به نوشته سرویس جهانی بی‌بی‌سی، یک‌چهارم بزرگسالان بریتانیایی کمتر از ۱۰۰ پوند پس‌انداز دارند زیرا پس‌انداز کردن در سال‌های اخیر با توجه به افزایش زیاد مبلغ قبض‌ها و قیمت مواد غذایی، با وجود آنکه سود پرداختی بانک‌ها و صنعت ساختمان، بهتر شده‌، دشوار بوده است. 

طبق برآوردها، از هر ۱۰ نفر، شش نفر عادت دارد پول پس‌انداز می‌کند و موسسات خیریه معتقدند پس‌انداز کردن، حتی با درآمد کم، بنیه مالی را تقویت می‌کند.

اکنون گزارش مرکز تحقیقات اقتصادی فردی دانشگاه بریستول هم حاکی از آن است که پس‌انداز منظم، حتی اگر مقدار آن کم باشد، سطح رضایت از زندگی را بالا می‌برد.

دلیل این نتایج این است که با پس‌انداز، اضطراب در مورد پول و احتمال مواجهه با بدهکاری کاهش می‌یابد و بهتر می‌توان با موارد غیرمنتظره کنار آمد.

محققان مطالعات مختلف را بررسی کردند که پیگیری پس‌انداز هزاران نفر طی ۱۰ سال یکی از آن موارد بود. آن‌ها متوجه شدند که پس‌انداز کردن نه‌تنها رضایت از زندگی را بیشتر می‌کند بلکه پس‌انداز نکردن عوارضی هم به دنبال دارد. با وجود این، رویدادهای دیگر زندگی اثر مثبت بیشتری داشتند. به عنوان مثال، نقل مکان به خانه خود یا ازدواج کردن سلامت روان را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و از دست دادن شغل یا بچه‌دار شدن سلامت روان را با مشکل مواجه می‌‌کند. 

نرخ بهره در بریتانیا در سال‌های اخیر تغییراتی کرده و نرخ بهره پس‌اندازکنندگان در دوره افزایش نرخ بهره‌ها، بیشتر شده است.

طبق گزارش سرویس اطلاعات مالی «مانی‌فکتس» (Moneyfacts)، در بریتانیا کسانی که حساب‌ جاری دارند، سود ۳.۱۲ درصد دریافت می‌کنند و افرادی که پولشان را در حساب پس‌انداز به مدت یک سال بدون برداشت نگه می‌دارند، می‌توانند از سود ۴.۶۵ درصدی برخوردار شوند. با وجود این، پیش‌بینی می‌شود که تصمیم بانک مرکزی انگلستان برای کاهش نرخ بهره، سود پس‌انداز هم کاهش یابد و احتمالا اولین کاهش از ماه اوت آغاز شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

سایت شب

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

بستن
سایت شب